Heikkolahjainen ihminen Siirry pääsisältöön

Translate

Heikkolahjainen ihminen

Olen tehnyt aina työtä huonolla palkalla. Monesti olen miettinyt, mikä tekee ihmisen niin paljon minua paremmaksi ja tuottavammaksi, että on ansainnut yli kymppitonnin kuukausipalkan.

Tiedän, että olen heikkolahjainen ja korkeintaan keskivertoihminen, mutta olen työteliäs, teen työni kunnolla ja ahkerasti. Suostun ylitöihin ja selkäni on vahva.

Miksi siis minun pitää hädintuskin elää paskalla palkallani, vaikka työpanokseni on sama omaan potentiaaliin nähden, kuin lahjakkailla menestyjillä. Olenko ansainnut oman kurjuuteni.

Mielestäni hyväpalkkaiset ihmiset ovat palkkansa ansainneet. He ovat tuottaneet jotain, josta sitä voi myös maksaa. Minä en tuota, enkä saa siksi kunnon liksaa. Onko silti oikein, että minua rangaistaan heikkolahjaisuudestani. Minkä minä itselleni voin.

Moni menestyjä hokee, että luota itseesi, ajattele positiivisesti, mene eteenpäin, opi virheistä älä tyydy jne. Näillä ei ole mitään käsitystä siitä, että mitä jos et vain osaa.

Minä olen tyytynyt osaani ja oppinut ikuisena köyhänä olemaan köyhä, mutta mietin vain usein, mikä tekee ihmisen minua moninkertaisesti paremmaksi, että on ansainnut niin paljon paremman elämän. Toiset nauttii luonnossa kävelystä, kuten minä ja toiset Ferrarin kyydistä. Onko se elämä sittenkään rikkaalla sen kummempi, jos molemmat löytää nautinnon lähteensä. Mielestäni on.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Yllättävä rahanmeno

Meillä on epänormaali tilanne tällä hetkellä, sillä meille on tulossa veronpalautuksia. Kauhulla odotamme yllättävää menoreikää talouteemme, milloin se napsahtaa. Jokin viikko sitten alkoi 15 vuotta vanhasta autostamme, josta vielä monta tonnia lainaa jäljellä, moottorin vikamerkkivalo palamaan. Sinne olisi mennyt juuri se veronpalautuksen määrä rahaa. Onneksi merkkivalo sammui ja voimme jatkaa ajelua. Korjaamolle emme vie, koska ei ole rahaa, kuin pakolliseen. Tätä blogiakin kirjoitan vain saadakseni karkkirahaa. Toistaiseksi suunnitelma ei ole toiminut. Eilen piti lukea vesimittari. Laskettiin, että vettä oli mennyt  kolminkertainen määrä viimevuonna, mitä viimeiset 5 vuotta yhteensä. Olin lähes varma, että putkirikko kyseessä. Vakuutus olisi luultavasti korvannut tuhot, mutta vesilaskuun olisi mennyt juuri se veronpalautuksen summa. Onneksi oltiin luettu mittari väärin ja voitiin taas huokaista helpotuksesta. Tällä hetkellä ei ole näköpiirissä mahdollisia rahareikä uhkia, jote

Ylös, ulos ja lenkille

Lenkkeily ja puhdas ilma pitää mielen virkeänä. Olen ottanut tavakseni käydä metsässä katsomassa kaunista luontoa kahden koirani kanssa. Syksyisin on niin ankean näköistä kävellä kadunreunaa, joten suosittelen kaikille metsään menoa. Eräänä päivänä ajattelin ottaa kuvia ja havainnollistaa, kuinka ihanaa ja mieltä virkistävää metsässä samoilu on.                                            Ruska kaikissa väreissään                                            Metsälampi                                                     Polku ja koirat                                            Sieniä                                             Koirat paskalla                           Nuotiopaikka, jossa voi paistaa tofunakkeja. Harmillisesti jäi kotia. Tällaisessa paikassa sielu lepää ja tuntee itsensä voimaantuneeksi.

Motivaatiolauseita työelämään

Tässäpä listaus hyvin toimivista motivaatiolauseista. Näitä voi työnantaja tai esimies laitta seinälle kaikkien nähtäville niin saadaan Suomen talous nousuun ja työtehot maksimiin. -Vähemmän puhetta, enemmän töitä. -Ensin työ, sitten huvi. -Kyllä se perhe odottaa. -Ei noin lyhyellä voi selkä kipeä olla. -Tuossa on ovi. -Tuolla on jono. -Seuraavana jonossa -Mikä loma. -Mikä palkkapäivä -Muista esittää lääkärintodistus. -Voi naapurikin sun lapses hoidosta hakea. -Voi naapurikin sun sairaan lapses hoitaa. -Ei saa nauraa. -Ei naureta. -Ei naurata. -Käytä toista kättä jos toinen kipsissä. -Voit sää yhelläki jalalla hyppiä jos toinen kipsissä. -Selkäsairaus on luulosairaus. -Vähennetään palkasta -Mitä nopeammin, sitä nopeammin. -Vessassa käydään tauolla. -Mikä tauko. -Pidättele, ei se haittaa jos housuun tulee. -Jos et kuule valitusta, ollaan tyytyväisiä. -Valitus parantaa työtehoa, kehuminen on turhaa. -Vedetään kunnialla loppuun asti, vaikka työt loppuuki. -Olla